- Επιτέλους η ημέρα που περίμενα 1 χρόνο. Είχα λίγο άγχος βέβαια, γιατί ήμουν μόνος μου και γιατί δεν ήξερα τι θα αντιμετωπίσω. Είχα μόνο θεωρητικά στοιχεία και σενάρια στο μυαλό μου, αλλά πραγματικά δεδομένα καθόλου. Έτσι αφού με μια μικρή βοήθεια σηκώθηκε το κατάρτι, όλα τα υπόλοιπα έμοιαζαν εύκολα (ενώ δεν ήταν). Ο νόμος του Μέρφυ χτύπησε και πάλι, καθώς ανακάλυψα ότι ξέχασα ένα σακουλάκι με ναυτικά κλειδιά και το goose-neck link. Αυτοσχεδιασμός λοιπόν, κατάργηση του roller για να πάρω το ναυτικό κλειδί του, ένα μικρό κλειδί από την πρύμνη έγινε σύνδεσμος της μάτσας και έτσι πέρασε πάνω από μια ώρα προσπαθώντας να σετάρω το σκάφος. Αφού τελείωσα ήρθε επιτέλους η μεγάλη ώρα. Η πρώτη μου βόλτα με το ONYX 16. Μπαίνω μέσα στο σκάφος με τεράστια αμηχανία, προσπαθώντας να κατατοπιστώ και να καταλάβω τι γίνεται. Μέχρι να σκεφτώ (10'' - 15'') είχα ήδη διανύσει αρκετά μέτρα οπότε άρχισαν τα πράγματα να γίνονται ξεκάθαρα. Daggerboard στη θέση του, λαγουδέρα και σκότα στο χέρι και........το σκάφος τα σπάει.
Με αέρα Νοτιο και ένταση 2- 3 μποφώρ η ταχύτητα και ειδικά η επιτάχυνση ήταν εκπληκτικές. Στα τακ και τις μπότζες η αλλαγή ήταν γρήγορη (για τριμαράν), η πλώρη σημαδεύει στα όρτσα αρκετά ψηλά, στα πρίμα και πλαγιοδρομία πετάει. Ο χειρισμός του πιό εύκολος κι από ποδήλατο.
Δεν με φόβισε σε κανένα σημείο και ακόμα και όταν το υπήνεμο ama σηκωνόταν ψηλά στον αέρα με λίγη μετατόπιση του σώματος τα πράγματα γίνονται καλύτερα (φάνηκε πάντως η έλλειψη τραμπολίνων). Φυσικά δεν υπήρχε πουθενά καμιά ένδειξη για Pitchpole ή capsize. Το αντίθετο μάλλον αφού η πλώρη σπανίως ακουμπούσε το νερό, παρά μόνο σε κυματισμό τον οποίο έκοβε σαν μαχαίρι. Τα amas έκαναν φανταστική δουλειά και σήκωναν το μεγαλύτερο φορτίο της βόλτας. Το πηδάλιο απλά εκπληκτικό ενώ τα swivel του φλόκου δουλεύουν άψογα και ακούραστα. Το mainsheet αν και είναι λίγο μεγάλο για το συγκεκριμένο πανί, εντούτοις δούλεψε υπέροχα και με ακρίβεια.
Το τέστ πήγε παραπάνω από καλά όπως και την επόμενη μέρα, κατά την οποία έγινε και η βάπτιση του σκάφους από τον γιό μου, δίνοντας του το όνομα Πινόκιο - Θέμης. ..χαχαχαχα....
Όλα καλά εκτός από 2 θέματα που πρέπει να διορθώσω. Το 1ο αφορά τα akas (μπράτσα). Μεγαλώνοντας χθές τις τρύπες που περνάνε οι βίδες - πείροι (λάθος ρεγουλάρισμα), δυστυχώς δημιούργησα κενό το οποίο επιτρέπει στα μπράτσα να κινούνται στον κατακόρυφο άξονα περίπου 5 mm. Αυτό όμως στη θάλλασα είναι τεράστιο κενό και πρέπει να το διορθώσω. Το άλλο θέμα αφορά μια μικρή διαρροή σε ένα ντουλαπάκι, που επιμένει, παρότι έβαλα Sikaflex στα πιθανά σημεία διαρροής. Θα το ξαναδώ και μάλλον θα το διορθώσω με εποξικό στόκο.
Αυτή ήταν η πρώτη μου εμπειρία με το νέο σκάφος και ήταν υπέροχη. Εύχομαι να παραμείνουν έτσι και οι επόμενες φορές. Ακολουθούν φωτό και (σύντομα) βίντεο.
Με αέρα Νοτιο και ένταση 2- 3 μποφώρ η ταχύτητα και ειδικά η επιτάχυνση ήταν εκπληκτικές. Στα τακ και τις μπότζες η αλλαγή ήταν γρήγορη (για τριμαράν), η πλώρη σημαδεύει στα όρτσα αρκετά ψηλά, στα πρίμα και πλαγιοδρομία πετάει. Ο χειρισμός του πιό εύκολος κι από ποδήλατο.
Δεν με φόβισε σε κανένα σημείο και ακόμα και όταν το υπήνεμο ama σηκωνόταν ψηλά στον αέρα με λίγη μετατόπιση του σώματος τα πράγματα γίνονται καλύτερα (φάνηκε πάντως η έλλειψη τραμπολίνων). Φυσικά δεν υπήρχε πουθενά καμιά ένδειξη για Pitchpole ή capsize. Το αντίθετο μάλλον αφού η πλώρη σπανίως ακουμπούσε το νερό, παρά μόνο σε κυματισμό τον οποίο έκοβε σαν μαχαίρι. Τα amas έκαναν φανταστική δουλειά και σήκωναν το μεγαλύτερο φορτίο της βόλτας. Το πηδάλιο απλά εκπληκτικό ενώ τα swivel του φλόκου δουλεύουν άψογα και ακούραστα. Το mainsheet αν και είναι λίγο μεγάλο για το συγκεκριμένο πανί, εντούτοις δούλεψε υπέροχα και με ακρίβεια.
Το τέστ πήγε παραπάνω από καλά όπως και την επόμενη μέρα, κατά την οποία έγινε και η βάπτιση του σκάφους από τον γιό μου, δίνοντας του το όνομα Πινόκιο - Θέμης. ..χαχαχαχα....
Όλα καλά εκτός από 2 θέματα που πρέπει να διορθώσω. Το 1ο αφορά τα akas (μπράτσα). Μεγαλώνοντας χθές τις τρύπες που περνάνε οι βίδες - πείροι (λάθος ρεγουλάρισμα), δυστυχώς δημιούργησα κενό το οποίο επιτρέπει στα μπράτσα να κινούνται στον κατακόρυφο άξονα περίπου 5 mm. Αυτό όμως στη θάλλασα είναι τεράστιο κενό και πρέπει να το διορθώσω. Το άλλο θέμα αφορά μια μικρή διαρροή σε ένα ντουλαπάκι, που επιμένει, παρότι έβαλα Sikaflex στα πιθανά σημεία διαρροής. Θα το ξαναδώ και μάλλον θα το διορθώσω με εποξικό στόκο.
Αυτή ήταν η πρώτη μου εμπειρία με το νέο σκάφος και ήταν υπέροχη. Εύχομαι να παραμείνουν έτσι και οι επόμενες φορές. Ακολουθούν φωτό και (σύντομα) βίντεο.
- Finally the day I waited 1 year arrived . I was a little anxious of course, because I was by myself and because I did not know what to deal with . I only theoretical elements and scenarios in my head , but no actual data . So after a little help step the mast , everything else seemed easy ( and it was not) . Murphy 's Law struck again , as I discovered that I forgot a bag with shackles and goose-neck link. Improvisation
so repealing roller to get the shackle , a small shackle from the stern was
link the boom and thus spent over an hour trying to assembly the boat
. After I finished it last the big moment . My
first ride with the ONYX 16. Coming into the boat with huge
embarrassment , trying to acquaint and understand what is happening . Until you think (10 '' - 15'' ) had already traveled several meters when things started to become clear. Daggerboard in place, tiller in hand and mainsheet rope and the boat ........ is ripping arround .
By air South and intensity 2-3 Beaufort speed and especially the acceleration was amazing . In tack and jibe change was fast (for trimaran ), the bow pointing to upwind quite high and downwind fly. Handled more easily than a bike .Not
scared me at any point and even when the leeward ama get up high in the
air with little displacement of the body things get better ( however
seemed to lack trampolines ) . Of course there was no indication anywhere Pitch-pole or capsize. The opposite, is probably because the bow rarely touched the water , only bigger waves which cut like a knife . The amas did a fantastic job and bear the greatest load of the ride . The rudder just amazing while the swivel jib work flawlessly and tirelessly . The mainsheet although it is a little big for the mainsail , however it worked beautifully and accurately.The
test went well as from above and the next day , on which my son was
baptized the vessel of , giving him the name Pinocchio -
Themis (his name) hahahahaha...lol .. ....
All good except for two issues to fix . The first concerns the akas ( beams ) . Growing
up yesterday holes passing screws - pins ( wrong adjustment )
unfortunately created a gap which allows the beams move the
vertical axis of about 5 mm. But at the sea this is a vast gap and i have to fix it . The other issue relates to a small leak in a storage compartment persists, although I put Sikaflex to possible leaks . I'll see it again and will probably fix it with epoxy putty .
This was my first experience with the new boat and it was wonderful. I wish to remain so the next times . Here are photos and ( soon) video .
This was my first experience with the new boat and it was wonderful. I wish to remain so the next times . Here are photos and ( soon) video .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου